Ασκήσεις Ιστορία Δ' Δημοτικού 2η ενότητα (Αρχαϊκά χρόνια)

Δ΄ τάξη                              Ημερομηνία : _________________
                                       Όνομα : _____________________
                                       Βαθμός: __________

ΕΠΑΝΑΛΗΠΤΙΚΟ  ΣΤΑ  ΑΡΧΑΪΚΑ  ΧΡΟΝΙΑ



1. Συμπληρώνω  στον  παρακάτω  πίνακα  τα πολιτεύματα  και  ποιος  ασκεί  την  εξουσία  σε  καθένα  απ’ αυτά :

Πολίτευμα
Την  εξουσία  ασκεί / ασκούν
1. __________________ 
__________________
2. __________________ 
__________________
3. __________________ 
__________________
4. __________________ 
__________________
5. __________________ 
__________________
/ 20



2. Συμπληρώνω  τα  κενά  με  την  κατάλληλη  λέξη :

·         Αυτή την εποχή οι τεχνίτες έφτιαχναν όμορφα αγάλματα από μάρμαρο , τους ___________  και  τις ____________ .
·         Στα  αγγεία  υπήρχαν  δύο  ρυθμοί : ο ________________  και  ο  _________________  .
·         Η  ποίηση  που  προσπαθεί  να  διδάξει  τους  ανθρώπους ονομάζεται ______________  ποίηση . ___________  ονομάζεται  η  ποίηση  στην  οποία  τα  ποιήματα  τα  απάγγελλαν  με  τη  συνοδεία  λύρας .
·         Ο  _____________  χώρισε  την  Αθήνα  σε  10  φυλές .
/ 14



3. Ονομάζω  τον  αρχιτεκτονικό  ρυθμό  στον  οποίο  ανήκουν  οι  κίονες :

________________  ρυθμός                   _________________  ρυθμός
 / 8



4. Τι  ήταν  η  « σεισάχθεια » ;
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________ 
/ 12



5. Επιλέγω  τη  σωστή  απάντηση . Βάζω  Χ  στο  κατάλληλο  κουτάκι :

·         Οι  νόμοι  του  ήταν  τόσο  αυστηροί  που  είπαν  ότι  γράφτηκαν  με  αίμα .
   Λυκούργος
   Δράκοντας
   Σόλωνας


·         Έγραψε  διδακτικά  έπη .
   Όμηρος
   Σαπφώ
   Ησίοδος


·         Οι  άποικοι  έπαιρναν  φεύγοντας  από  την  πατρίδα  τους .
   Ιερή  φωτιά
   Ιερό  νερό
   Ιερό  χώμα


·         Το  πιο  σπουδαίο  μαντείο  ήταν :
    Των  Δελφών
   Της  Δωδώνης
   Της  Κορίνθου


·         Έδωσε  όλη  την  εξουσία  στην  Εκκλησία  του  Δήμου , γι’ αυτό  λέμε  ότι  θεμελίωσε  τη  δημοκρατία .
   Κόδρος
   Σόλωνας
   Κλεισθένης


/ 10



6. Αντιστοιχίζω :

αμφικτιονίες
·          
·        
συμβουλές  που  έδινε  η  Πυθία
χρησμοί
·          
·        
ενώσεις  κρατών
οστρακισμός
·          
·        
ψηφοφορία για εξορία των επικίνδυνων πολιτών
μέλανας ζωμός
·          
·        
δούλοι , σκλάβοι
είλωτες
·          
·        
είδος φαγητού που έτρωγαν οι Σπαρτιάτες
/ 10



7. Αν συμπληρώσεις σωστά τη μεσοστιχίδα , στο χρωματισμένο πλαίσιο θα σχηματιστεί το όνομα ενός  μεγάλου  νομοθέτη :




_
_
_
_
_
_
_
_
_
_  Δεν  αγαπούσαν  την  πολυτέλεια .


_
_
_
_
_
_




    Τελευταίος  βασιλιάς  της  Αθήνας .



_
_
_
_
_
_
_
_
_
    Νομοθέτης  της  Σπάρτης .
_
_
_
_
_
_
_





    Δούλοι  στην  αρχαία  Σπάρτη .

_
_
_
_
_
_
_




    Απ’ αυτά  έπαιρναν  τους  χρησμούς .
_
_
_
_
_
_






    Η Σπάρτη είχε δημιουργήσει τον πιο ισχυρό………
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
_
    Τύραννος  της  Αθήνας .
/ 14



8. « Ή ταν ή επί τας » . Ποιος  έλεγε  αυτή  τη  φράση και σε  ποια  περίπτωση ; Τι  σήμαιναν  αυτά  τα  λόγια ;
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________
__________________________________________________________________  
/ 12
Επαναληπτικές ασκήσεις, τεστ, φύλλα εργασίας, διαγωνίσματα, κριτήρια αξιολόγησης στην Ιστορία για την 2η ενότητα Δ' Δημοτικού (Αρχαϊκά χρόνια).
Αποτέλεσμα εικόνας για Ιστορία Δ' Δημοτικού

Σχόλια

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Ασκήσεις Γλώσσα Δ' Δημοτικού 15η ενότητα (Χριστός Ανέστη)

Μαθηματικά Δ' Δημοτικού - Ασκήσεις για το Πάσχα

Ασκήσεις Ιστορία Γ' Δημοτικού 4η ενότητα (Η αργοναυτική εκστρατεία)